--maak zelf een professionele mailing die werkt--

Maak een planning.

Voor uw eigen duidelijkheid is het belangrijk een goede planning of tijdsschema op te stellen. Het eenvoudigst is om een datum vast te stellen waarop de hele mailing inclusief afhandeling rond dient te zijn. Werk vanaf die datum terug. Bereken het startpunt en schuif met de gehele planning totdat u het ideale "window" heeft gevonden.

Houd in de tijdsplanning rekening met:

  • Feestdagen, vakanties, bouwvak en branche afhankelijke seizoenen.
  • Een ruime response tijd voor uw ontvangers. Twee tot drie weken tussen de hoofdmailing en de eventuele herinnering of opvolging is niet te lang. Indirect laat u hiermee zien dat u goed georganiseerd bent.
  • Een ruime testtijd. Als er iets mis is, heeft u nog genoeg tijd om dit te herstellen. Aan het onderwerp testen is een apart hoofdstuk gewijd.
  • "Go away in May and remember to come back in September." Een oude beurswijsheid. Deze geldt ook voor het versturen van een mailing. Wilt u veel respons? Gebruik dan de zomer om een direct mail actie voor te bereiden en maak een knaller in de tweede week van semptember.

Het is niet erg om tijdens het proces de planning aan te passen. Echter, doe dit hooguit één of twee keer tijdens het proces. Belangrijk is om de gemaakte aanpassing in het ingezette proces door te voeren. Vergeet niet na te denken over de consequenties van de verandering op de stappen die nog komen.